V úterý 8. října 2024 se uskutečnila schůzka zaměřená na zajištění bezpečnosti ve školách. Jednání se zúčastnila náměstkyně primátora Mgr. Monika Peterková, vedoucí odboru školství PhDr. Bc. Martina Houdková, ředitel správy školských zařízení, ředitelé vybraných škol (zejména těch, které aktuálně řeší další zavedení bezpečnostních prvků), referentka krizového řízení a další. Společně diskutovali o klíčových postupech a opatřeních pro ochranu žáků a zaměstnanců. Účastníci se v případě výhružných e-mailů, kterým školy čelily na začátku školního roku, shodli na nutnosti okamžitého kontaktování Policie ČR a informování zřizovatele. I přesto, že průběh krizové situace byl bezproblémový, zástupkyně města chtěly stanovit jasný postup pro případ, že by se obdobná situace opakovala.Byla zdůrazněna potřeba informování zaměstnanců a používání oficiálních komunikačních kanálů pro sdílení informací s rodiči. Zaměstnanci by měli mít u sebe vždy mobilní telefon, aby mohli pohotově reagovat a rychle šířit případné informace. Schůzka se také zabývala zavedením visaček pro identifikaci a registraci všech osob, které vstupují do budovy. Účastníci se shodli na postupu, který zvýší míru bezpečnosti ve školách. Vznikl také dokument, kde jsou vypsané jednotlivé kroky, kterým by se školy měly v případě výhrůžek a jiných hrozeb řídit.