ZŠ a MŠ Koperníkova se stala fakultní školou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně
Ve středu 15. května 2024 se ZŠ a MŠ Koperníkova stala po
ZŠ Buzulucká druhou fakultní školou v Teplicích. Spolupráci škola navázala s Pedagogickou fakultou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (ZŠ Buzulucká spolupracuje s Přírodovědeckou fakultou).
Titul fakultní školy předal řediteli Ing. Martinu Domínovi děkan Pedagogické fakulty UJEP doc. PaedDr. Ladislav
Bláha, Ph.D. a proděkan PhDr. Ing. Martin Černý, Msc. Slavnostního předávání se zúčastnila také
náměstkyně primátora Mgr. Monika Peterková a vedoucí odboru školství PhDr. Bc.
Martina Houdková.
,,Chtěla bych poděkovat novému panu
řediteli, že se zhostil tohoto úkolu a domluvil se s kolegy z univerzity. Věřím, že to bude pro rozvoj školy i města velmi přínosné. Doufám, že se žáci školy také zapojí, bude se jim dobře
učit a budou motivováni ve studiu pokračovat, třeba zrovna na Pedagogické fakultě UJEP,” pronesla náměstkyně primátora Monika Peterková.
,,Jsem rád, že na této škole můžeme prezentovat naši chuť spolupracovat. Díky tomu můžeme studenty naší fakulty a budoucí absolventy učitelských programů propojit se žáky základní školy a vzájemně se mohou obohatit. Pro nás je tento krok zásadní, protože určuje úroveň budoucích učitelů a prosperitu naší společnosti," dodal děkan Pedagogické
fakulty UJEP Ladislav Bláha.
Ředitel školy Ing. Martin Domín provedl zástupce univerzity i města Teplice po škole a
ukázal jim možnosti mateřské i základní školy. Představil také zásadní plány, které chystá. Společně hovořili o nových
studijních programech, akreditacích, vzdělávání pracovníků školy,
současné situaci ve školství, možnostech zlepšení a chystaných
rekonstrukcích (např. atrium a rozšíření MŠ).
Co znamená, že se škola stala fakultní?
Spolupráce s Pedagogickou fakultou UJEP
umožní škole zapojení do různých projektů. Žáci získají cenné informace a
zkušenosti, které mohou v budoucnu uplatnit nejen v rámci studia. Zároveň
mohou studenti univerzity na škole vykonávat odborné praxe a nabídnout žákům
různé metody výuky. Pravidla se určují individuálně podle rozsahu a
možností školy.